Gotek i 1040STE

• Efter mycket om och men har jag beställt en Gotek och ämnar montera den i min 1040STE. Nåt särskilt jag ska tänka på? Har aldrig använten Gotek tidigare.

• Svårt att göra fel, plugga in den och se glad ut. Kan vara bra att ha en kortare USB pinne (sån där thumbsize) att sätta in i porten. Går även att sätta den i en extern drive.

Min har jag haft hängande utanför då jag flyttade filer via usb pinne, men ska montera den fast i min Amiga då jag numera kör CF kort i läsare rekommenderat om du ska preservera gamla diskar i bulk.

Om den hänger sig, ta loss pinnen, starta om och tryck in båda knapparna på framsidan under uppstart, då defaultar den till track-00.

• Vad jag vill göra är att överföra filer från min Gotek till min Ultrasatan, men det verkar inte gå att göra så? Om jag bootar upp datorn på Ultrasatan och sen pluggar in USB-minnet i Gotek och klickar upp A: så kraschar datorn, och om jag bootar upp datorn med USB-minnet i Gotek så hamnar jag ju i filväljaren och därifrån kan man inte gå vidare till GEM som det ser ut?

Logga in för att posta

Ser ut som din anslutning till Vintagedatorer - forum om gamla datorer gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.