TF-530

• Snart är det äntligen dags. Jag har skaffat en andra TF-530 (den första är på reparation hos John Hertell) och skaffat en ny relocator och en 3.1 kickstart för en A500. Om allt fungerar som det ska så komme detta bli en BBS-dator för Datormagazins BBS. Jag återkommer med mer bilder och mer text så snart allt är på plats.

• @Joacim-Melin Jag sitter och blir mer o mer sugen på Wicher 500… Verkar oerhört rart. Slippa plocka fågelfrön med. :) Bygger du själv?

• Jag tror att Joacim fårbdet byggt av någon men är inte säker. Vet bara att han sagt att lödning inte är hans starkaste sida. 😉

• Jag köpte färdigt. Löda sånt där småpill är helt uteslutet för mig - jag är för darrhänt och för inkompetent för att ens våga försöka.

• 0_1529955831048_IMG_0114.jpg Det börjat ta sig!

• Får du på RF-shield sen med?

• @AiO Nja… det blir tajt.

Sen har det visat sig att jag har en Rev.5 Amiga 500 och den vill inte ha med nån Kickstart 3.1 att göra utan en del modifieringar så detta projekt får jag ta tag i under semestern.

Logga in för att posta

Ser ut som din anslutning till Vintagedatorer - forum om gamla datorer gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.