Välkommen!

• administrators

Ett forum om gamla datorer, vad ska det vara bra för?

Jag drev under några månader en grupp på Facebook med samma namn och i takt med att jag funderade mer och mer på hur mycket Facebook egentligen visste om mig, och hur jag kunde begränsa att vissa inlägg och bilder inte spreds utanför “den närmaste kretsen”, i kombination med hur Facebook aktivt försöker ducka så mycket som möjligt av de rättigheter som GDPR innebär för oss europeér, så ledsnade jag på att vara medlem i Facebook. När jag väl raderade mitt konto så började jag nästan genast sakna en plats att diskutera gamla datorer på. Därför föddes Vintagedatorer.

Det finns många fördelar med ett webbforum i detta format - exempelvis är det enkelt att hitta gamla trådar med information som lätt går förlorad i Facebooks informationsgröt. Ett annat är att ni som besöker forumet kan vara lugna med att er information inte säljs eller på annat sätt används för syften som inte har med detta forum att göra. Möjligen kommer här visas annonser vad tiden lider men det är för att finansiera driften av sajten och inget annat.

Det finns givetvis andra forum som avhandlar samma tema i någon form, men jag hoppas att detta forum ska bli ett välkomnande och öppet ställe för alla som vill diskutera sin favoritdator från äldre dagar.

Några förhållningsregler finns: Inga personangrepp. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Saknas något? Säkerligen - berätta vad så fixas det!

Välkommen!

/ Jocke

Logga in för att posta

Ser ut som din anslutning till Vintagedatorer - forum om gamla datorer gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.