Hp home server ex470

• Hallå.

Jag har en hp home server ex470 som jag tänkte uppgradera lite och behöver hjälp med en sökning (har sökt som en tok men hittar inte och tänkte att ni kanske vet om detta finns och vad det isf heter).

Man kan ansluta en extern disk via e-sata men enligt uppgift kan man bara ha en hdd där. Min fundering är om någon känner till en “mojäng” med en e-sata port (som jag kör mot denna mediaserver) och har 4+ sata portar “innåt” (man sätter ju denna i en låda) och med denna kan köra det hela i typ raid 3 eller 5 och där den mot e-sata porten endast visar denna raid som en disk.

Har sett massa “nästan lösningar” med liknande funktion men de gör någon hokus pokus funktion och där du ser alla diskar som lösa diskar men med en gemensam anslutning mot ditt diskkabinett.

Hoppas ni föestår hur jag menar. Är lite trött nu. 👍

• Om du skaffar en RAID-låda med inbyggd RAID-funktionalitet och denna RAID-låda har eSATA inbyggt så fungerar det utmärkt.

Logga in för att posta

Ser ut som din anslutning till Vintagedatorer - forum om gamla datorer gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.