Gwynne Shotwell på TED2018

• Det har tidigare kommit flera nyheter baserade på Gwynne Shotwells intervju på TED2018, men nu har videon kommit upp också. Jag gillar Gwynne och inte bara Elon kan prata väldigt öppet och även ha olika uppfattningar (människor på Mars 2024 eller 2028 t.ex.).

Innan jag såg denna video var jag övertygad om att planerna på “lokalflygningar” med BFR skulle skrotas innan det blev något av, men nu tror jag att det finns en chans att dom i alla fall drar igång någon försöksverksamhet i mindre skala. Men är fortfarande mycket skeptisk till att det blir lönsamt på längre sikt.

Vet man inte vad något av detta handlar om är det nog bättre att se Elons tal i Adalade för ett halvår sedan istället.

• @Jonas Kan rekommendera podden Liftoff som pratar om rymdrelaterade ämnen var 14:e dag. Väldigt intressant och välgjord. De pratar om BFR och SpaceX ganska regelbundet för övrigt.

• Tack, ska kolla den. Har lyssnat en del på We Martians som handlar om allt man behöver för Marsresor.

Logga in för att posta

Ser ut som din anslutning till Vintagedatorer - forum om gamla datorer gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.