Hej då FB..

• Så nu har jag också lämnat FB för gott. Jag finns på diverse forum istället! Mvh /Percy

• @SK8erTH Ett gott beslut! Välkommen till den fria världen. :)

• Frågan är hur vi får hit en kritisk massa för att få detta mycket lovande initiativ att bli en finfin plats med smart folk och intressanta trådar. Jag ska puffa för forumet.

• Ett uppskattat initiativ! Jag kanske ska tillåta annonser så lär det väl bli åka av. :)

• @Joacim-Melin Ja, då lär det bli fart! Dock kanske inte primärt entusiaster som strömmar till :)

• Nä det är sant. Vi har ju “the usual suspects” som dammsuger Facebook-grupperna på intressanta saker och sen säljer dem omedelbart till ännu högre priser, och sånt tycker jag inte om.

• Måste erkänna att jag köpt en del av “dem”, men har mer gått över till att köpa saker från eBay, bättre respons och ibland billigare att köpa i bulk från “Retro Grossister”, de flesta i Storbritannien, men även några i Tyskland. Försöker accelerera mina inköp inför brexit. Kan slå hårt mot vissa som gör hårdvara på ön.

• @Ichinin Jag undviker helt att köpa från USA utan köper enbart inom EU om det ska vara något.

• USA är inget problem, finns en del bra säljare där, men det är tull och sånt så det blir aldrig dyra saker därifrån och vissa tvärvägrar att skicka över atlanten. Det kommer att bli lite som USA med UK senare. Ska man köpa prylar från UK så är läget att göra det nu. Hur det blir med handeln senare vette sjutton när vissa förespråkar totalt avbrott med EU och andra vill ha kvar tullunion. Oavsett vad resultatet ska bli så är det ingen som verkar jobba på det ena eller det andra och det gör mig oroad.

Brukar köpa från 2 eBay säljare i UK (Retro Pixels & Airey36) som säljer spel allt från billigt till nypriser, samt har köpt lite C64 och C128 prylar från Future Was 8 Bit. Tynemouth Software & SharewarePlus är andra jag handlat från, medans det finns likvärdiga säljare i Europa som jag också köpt från så är inte utbudet likadant.

Logga in för att posta

Ser ut som din anslutning till Vintagedatorer - forum om gamla datorer gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.