Gotek enheterna.

• Varför har ingen sett till att de kan monteras utan att förstöra chassit?

Det kan ju inte vara för svårt idag att få till?

Aldrig att jag oajar min 1200as plastlock.

• Det går visst. Det finns mängder med olika monteringsmöjligheter att köpa från ebay eller printa ut själv från Thingiverse

https://www.thingiverse.com/search?q=gotek

Alternativt kan man sätta den i en tom extern floppy-låda och switcha df0/df1.

Sen finns numera mindre specialanpassade gotek:ar som skall passa bättre i t.ex. Amiga.

• Ok, det nåmns annar i Retro #2 med att folk förstör sina på sitt vis oersättliga skal, och jag har aldrig heller noterat att ngra som snyggt passar finns för amigan, ok jag vet att de inte utvecklades för det bruket.

Visst man kan ha den externt men det blir en bandkabel ut ju, skitfult, jag tillhör inte gruppen sim kör sina makiner utan övre del, har separat tangentbord och en massa kort utan inbygnad.

Jag får fundera, egwntlugen vore ett byte av ide HDn böttre till ett cf kort i den, och i a600an jag har kvar.

Borde iofs sälja A600an, den har viper 030kort iknölat i tätt ihop med hårddisken kan jag säga.

Den är fin bytte till nytt tgtbord medabs svanska fanns kvar, köpte dp ett även tull A1200.

Det hamnade sen i en låda i 20 år, jag fick mer för det löst pn vissafpr för hela amigor, svenska gtbord är ovanliga.

Sen kan man ju göra sim på Atari Falcon bara ha en modell och klusterlappar för ens land medföljde hehe.

Nåväl nu svävar jag iväg, jag borde sälja mer.

Log in to reply