Vad har ni tänkt om nya Amigor som utropats sen CBM dig?

• Personligen har jag aldrig trott ett skit om saken, det som borde gjorts DÅ är förbi som tex AAA chipet eller stereoljud och en 030cpu i a1200 från början.

Det går aldrig att få tillbaka det som var dag, jag menar det är en sak att hålla igång retrogrejor mot att mena att en NY Amiga ska komma idag.

Jag anser det omöjligt helt, vi lever i en annan tid nu, visst kan man döpa nåt till Amiga, men idag kan man aldrig få den individualitet som rådde då.

Atari och Amiga slogs tyvärr för mycket, och bakom smög de urtråkiga tillverkarna ifrån dem till.

Å andra sidan om CBM ch Atari inriktat sig mot annat än spel hade väk varit lika tråkiga även om de överlevt längre, visst är det trpkigt att Falcon aldrig fick en chans ich att A1200 inte var det den borde varit för sin tid.

Den tiden kommer aldrig igen helt enkelt, ett fristående märke funkar inte längre ich att köra ett annat IS på PC hårdvara är inte Amiga för mig.

Då ska de bygga allt från grunden själva och att sen få det att sälja är nog inte lätt.

Vi ser ju på spelknsollerna att det blir mer och mer tveksamt att de inte kommer bestå av PC delar i framtiden, undantag möjligen Nintendo som lämnade försöken att få hög prestanda bakom sig.

Nä Amigan kommer aldrg tillbaka.

• @Silwer jag har ignorerat allt vad Amiga heter efter A4000/A4000T. Det är inte Amigor, det är något annat.

Log in to reply