Amiga 1200, 3.1 från gamla lager med Amga.inc på?

• Jag sålde min gamla 1200 runt 95 medans man kunde.

Men sen runt milleniumskiftet såldes A1200 med kickstart 3.1 ich 3.1 wb, de är märkta Amga.inc.
    De såldes billigt då de sades legat på nåt lager länge låst för att komma åt dem.
    Troligen var det väl de där som skulle säljas till Indien tex.

Iaf var de nu ute nya i lådor, hårddisk var lätt att få med även turbokort och svenska tgtbord fanns tydligen ännu.

Jag köpte en igen då det var iofs mer som krängdes då särskilt Ataris Jaguar nya och spel för den och Lynx mins jag, nån hade fått tag i ett lager av det där.
    Mins att jag knep en av de sista Jaguar han hade(500kr vill jag minnas), tyvärr var spelen slutsålda då
    Jag erbjöds en ny sån där Atari handhållen burk som är med i Terminator 2 eller nåt, den köpte jag inte.

Men ok Amigan igen då var det fler modeller som lagrades eller enbart A1200, jag tänkte A4000 tex?

Jag mins inte vad som erbjöds exakt längre.

Jag har hört om senare liknande försäljningar av lagrade A1200 men de verkar inte vara nåt som berörde Sverige längre.
    Jag har den kvar ännu iaf, jag köpte av andra handlare upp nya tangentbord de inte ville ha och turbokort för a600 som de tröttnat på.
    Viper 030 eller liknande namn, jag har lådan mm kvar.

De var nog de bästa åren för att komma över sånt här för Amigan, men jag lagrade inte för nån framtid utan köpte ju bara det jag ville ha själv.

Nån som har klarare minnen om detta?
    Tror GGS data krängde mycket då tex.

Log in to reply