Även jag har en sån här maskin, den var en skoldator ABC80 med Luxor tv, nån dubbeldiskettstation och bandaren, den funkar, men med TVn väger den ju bly.

• Jag äger en del retrodatorer som Atari Tt030, Atari Falcon och Amiga 3000.
    Och en turbomatad 030 Amiga 600HD, en Amiga 1200 HD med 030 turbkort med.
    På tradera tycks man inte få värst för de ivanlugare av dessa.
    Men på Ebay ser man många sålda för skapliga pengar.
    Men vad är nackdelen? Jag antar att till USA inte går då de som vi från dem får betakla moms och tull.
    Har ni några erfarenheter, att sitta på de här burkarna sen länge och princip skänka bort dem lockar inte.
    Iofs ligger en fulare A3000 på Tradera nu än vad jag har för 5000 jämt hur det nu gick till.
    Kan ge mig tusan att im jag försökte fick jag 1500 spänn.
    Fler inom EU måste ju kolla upp ebay, och de behöver ju inte betala mer ån frakt och de flesta har samma kontakter och 220v tex.
    En TT030 kostade ny runt 25 papp hehe, men få lär funka idag.
    Nåt vill jag fan ha för även även om den har sina skador.

• Jag har en ABC80 med just den där första svartvita TVn från Luxor, ch den gamla enorma Bandaren 820, och så har jag ett sånt dubbelpack med disketter, trir de är 5.25", så det ör kanske inte de äldsta för ABC.

Tyvörr tror jag en del mindre grejor kommit bort under alla åren sen skolan köpte den till jag släpade hem den sent 90tal.

Men jag mins att den funkade när jag kopplade upp dem hemma, iofs Basic bara, men jag kunde inte låta dem kasta den, andra tog Compisburkar, usch

• @Silwer De verkar vara ganska svåra att få tag i numera, ABC 80.

• Jag har sett några på tradera, men en var ju bara datordelen utan skärm, då funkar den inte, har för mig tvn innehåller modulatorn för bild.

Den andra hade en mer sentida monitor när de slutat med TV monitorer.

Det finns intresse men de är för tunga för att skicka utom möjligen bussgods, TVn måste vara med.
    Värdet är nog inte så högt dock, även om måga såldes var det imo ingen folkdator.
    De är ju bygda på ett visserligen rejält men också dyrt sätt, så det var en förlustaffär.

Därför känner väl folk inte samma nostalgi för den som en c64.

Men visst undrar hur många som fungerande finns av alla de sim såldes, som sagt min hade gått i kontainern om jag inte tagit den, och så har säkert hänt över hela landet och så skrotades massor i den vevan.

• Just nu ligger en komplett ABC80 med kringutrustning på Tradera och har fått bra bud, väldigt fint skck.

Jag har ungefär samma grejor fö, men inte alls den ordning han har och nån jabel saknas för diskettstationerna för mig.

Men den där delen man ställer TVn på har jag iaf, jag mins inte vad en inehöll egentligen.

En med bara Datorn har han ute med men där är intresset svalare.

Log in to reply