Ni som anger en mailadress hos Hotmail..

• … eller annan mailtjänst hos Microsoft eller Google: av någon anledning har Microsoft svartlistat alla e-postservrar som ligger i det IP-block där jag har mina adresser. Detta har i sin tur gjort att ni som angett denna mailadress när ni reggat er inte fått mailet om att ni ska verifiera er e-postadress. Jag har nu slagit av detta så ni kan regga er utan att verifiera er mailadress men notera att ni inte kommer få några påminnelser eller annat via mail så länge ni använder en mailadress hos Hotmail, Outlook.com och i vissa fall också Gmail.

Jag vet som sagt inte varför det är på här sättet. Min IP-adress för e-postservern har inte ändrats på över ett år, jag har en reverse-adress i DNS, SPF och allt annat är i ordning och jag har aldrig spridit någon spam från min mailserver. Däremot kan man givetvis misstänka att Microsoft och Google blivit stenhårda på att blocka allt från IP-block med ett mindre starkt “rykte” för att dels stoppa spam och dels för att få folk att bli kunder hos dem istället.

Logga in för att posta